Daar zijn we dan........... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van michelenannemieke - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan........... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van michelenannemieke - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan...........

Door: Michel en Annemieke

22 Maart 2009 | Nederland, Amsterdam

Nounounou, dat heeft even mogen duren, maar hier toch weer even iets vanaf Saba. Dat we zo langs niet hebben geschreven, betekent in ieder geval dat we ons zo vermaken en dat we geen tijd (en eerlijk gebiedt te zeggen ook wel eens geen zin) hebben om iets te schrijven. Maar er is heel veel gebeurt de afgelopen maanden. Even een korte update; Kerst (met wat vrienden bij ons thuis en een Colombiaanse varkensslacht- en eetfeestje aan de kust) en Oud & Nieuw (bij El Momo) achter de rug, het gips van Michel’s arm en het werk is weer begonnen, de Suzuki Baleno is in ons bezit en Annemieke crost elke dag van de ene kant van het eiland naar de andere en het ontdekken van het eiland (zowel boven als onder water) gaat maar door. In de tussentijd weer verschillende leuke mensen ontmoet, die het verblijf hier op het eiland toch aangenamer maken.

Wederom visite gehad uit Nederland; Danyel en Jeltsje (Michel’s broertje + vriendin) waren enkele dagen op Sint Maarten en kwamen even over naar Saba voor twee dagen. En de wereld is klein; Jeltsje was het buurmeisje van Annemieke’s zwager en kende allemaal dezelfde mensen. Dat was natuurlijk erg gezellig en het blijft toch leuk om iedereen ons geweldige eiland te kunnen laten zien. Binnenkort komt er gelukkig alweer visite; eind Maart komen Robbert en Jetty een weekje deze kant op (en dat kan niet anders dan dat erg gezellig wordt)en begin Mei komt de hele familie Tromp/ Groenendijk deze kant op om te kijken hoe wij hier vertoeven.

Maar we zitten niet stil en gaan maar door met het genieten van Saba en omgeving. Afgelopen zondag zijn we naar Nevis geweest. Dit is een eiland iets verderop wat we vanaf ons veranda kunnen zien liggen als het helder is. Het is vanaf Saba het derde eiland op een rij en vormt samen met St. Kitts een autonoom land. De eilanden waren vroeger onderdeel van Engeland; www.wikipedia.org/nevis. Vanuit de Medical University op Saba was er een dagtrip georganiseerd met de ferry naar dit eiland; een reis van drie uur heen en drie uur terug, dus echt om de hoek was het ook weer niet! Op een mooie en rustige dag kan dit natuurlijk een hele leuke trip zijn met mooie uitzichten over de eilanden, maar het weer werkte niet helemaal mee deze dag. Om haf zeven vertrok de boot en vijf minuten later liep het personeel van de boot al heen en weer met zakjes vol met mensen hun terugkerend ontbijt. Aangezien wij voorbereid waren en onszelf volgepropt hadden met tabletten, hebben wij, als de weinigen, de reis redelijk en met het ontbijt nog in de maag overleeft. Michel heeft de hele weg achter op de boot gestaan (in de frisse lucht), kijkend naar de horizon en tussen de slaande golven; de golven waren tussen de drie en drieënhalve meter hoog, het waaide vrij pittig wat resulteerde in een boot die heen en weer vloog, maar toch mooie uitzichten over de gepasseerde eilanden bood.

Eenmaal aangekomen was het leed van de heenreis snel vergeten; samen met wat anderen een taxi geregeld voor een eilandtour; geweldige uitzichten over de naburige eilanden, de natuur van het eiland, de lokale bevolking en hun huizen, de Atlantische Oceaan, de Caribische Zee en geweldige stranden. Nevis, samen met St. Kitts, een van de weinige Caribische eilanden waar ze wilde apen hebben; Michel’s missie van de dag was het spotten van een aapje natuurlijk! Onderweg verschillende keren apen gezien en een wandelingetje gemaakt, om vervolgens de reis te beëindigen op iets wat Nevis wel heeft maar Saba niet, een tropisch strand! Gezwommen, gegeten, gedronken, gezwommen; het leven op Saba/ Nevis is heel zwaar! Toch is een dag veel te kort op een mooi eiland als Nevis, want toen was het al weer tijd voor een reis terug naar Saba. Het eerste stuk van de reis was goed te doen; het zonnetje scheen, de zee was rustig (aangezien je achter St. Kitts langs vaart), mooie uitzichten en het belangrijkste; dolfijnen naast en achter de boot!. Maar dan wordt het donker en begint de zee weer op te spelen; weer veel zieke mensen op de boot, maar tot onze eigen verbazing zijn wij weer teruggekomen op Saba met alles nog in de maag! De uitvinder van de pillen verdiend een medaille, een Nobelprijs en een standbeeld!

• 22 Maart 2009 - 21:43

Annelie:

Fijn dat jullie het nog steeds zo naar de zin hebben! En veel plezier alvast met Jetty en Robbert!

x lie!

• 23 Maart 2009 - 07:02

Sjoukje:

klinkt erg goed! Blij dat jullie het zo leuk hebben maar wel beetje bang dat jullie nooit meer terugkomen ;)

• 23 Maart 2009 - 08:43

Wendy:

Wat goed te lezen dat alles goed met jullie gaat en dat jullie het enorm naar jullie zin hebben.

Groetjes Wendy

• 23 Maart 2009 - 08:52

Melliemel:

mooi verhaal en je krijgt gewoon gelijk zin om daar ook naar toe te gaan en te genieten van al die mooie dingen die je hebt beschreven. Groetjes uit een nu niet zo zonning NL. Xx

• 24 Maart 2009 - 02:39

Renate:

Zit hier in de nachtdienst dit verhaaltje te lezen en voor me uit te staren/dromen...mmmmmm...
    Liefs vanuit hier!

• 24 Maart 2009 - 12:46

Sigrid:

ha - jullie leven dus nog - en goed als ik het zo lees - fijn!

• 24 Maart 2009 - 19:48

10eke:

Yoeppie weer een verhaaltje. Leuk hoor! De verjaardag van Annemieke helemaal voorbereid? Hoe gaat je eerste feestje op Saba eruit zien?
    Kus, Tineke.

• 25 Maart 2009 - 10:53

Fabian:

Nou, jullie komen niks tekort, zo te horen! Heerlijk voor jullie!! JA, aangezien wij een huis gekocht hebben, is het nog wat wikken en wegen, wanneer en hoelang we naar Saba willen komen.. We wachten natuurlijk alle onvoorziene kosten af, maar zo rond eind juli/begin augustus verwachten we daar zinnige uitspraken over te kunnen doen.. Tot die tijd: we bellen en/of mailen.. Heel veel plezier toegewenst en tot later!