Nieuwe baan, reisjes, dieren en nieuwe foto's! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van michelenannemieke - WaarBenJij.nu Nieuwe baan, reisjes, dieren en nieuwe foto's! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van michelenannemieke - WaarBenJij.nu

Nieuwe baan, reisjes, dieren en nieuwe foto's!

Door: Michel en Annemieke

12 April 2009 | Nederland, Amsterdam

De kogel is door de kerk! Wederom verandering bij die Hollanders op Saba. Maar weer een positieve verandering. Ik (Michel) zal vanaf volgende week werkzaam zijn voor het (Nederlandse) Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties als Office Manager van het Regionaal Service Centrum op Saba. Het eerste half jaar zal dit via een uitzendbureau zijn met mogelijkheid tot verlenging na dit half jaar. Vanaf maandag zal ik twee dagen in de week op het RSC gaan werken en per 18 mei fulltime.

Zoals de meesten wel weten, zullen de verhoudingen van Nederland met een deel van de Nederlandse Antillen gaan veranderen. Enkele eilanden worden zelfstandig (vergelijkbaar met Aruba) en enkele eilanden (Saba, Sint Eustatius en Bonaire) zullen een meer directe band krijgen met Nederland. Het Regionaal Service Centrum wordt het aanspreekpunt voor alle zaken waarvoor de Nederlandse regering verantwoordelijkheid zal gaan dragen. Dus een nieuwe uitdaging; een baan wat voortdurend zal veranderen, aangezien het een gehele nieuwe functie en organisatie is en wat verantwoordelijk zal zijn voor zaken die nog in ontwikkeling zijn.

Maar het 'normale' leven gaat ook gewoon door; afgelopen week weer visite gehad uit Nederland. Robbert en Jetty waren een weekje op Saba om te kijken hoe die twee Hollanders zich vermaken op Saba. Allemaal wezen wandelen, lekker eten en duiken….. allemaal duiken??? Jaja, afgelopen week heeft Annemieke voor het eerst gedoken! En goed dat ze was………..! Samen met Jetty en Robbert eerst ’s ochtends in het zwembad en ’s middags al in de Caribische zee! Gedoken bij Torrent’s Point; een plek die bekend staat om zijn haaien, schildpadden en soms zelfs een octopus. Maar waar Scott en Troy (de divemasters) al voor waarschuwden; als je zegt dat de kans groot is dat je dit allemaal kan zien, zal het niet gebeuren. En wil nou net het geval dat zij gelijk hadden. Niet dat dat heel erg was, want er is nog genoeg te zien; pijlstaartroggen, verschillende soorten koraal, Blue Tangs, Groupers en heel veel andere vissen waar ik de naam niet van weet.

Om te vieren dat ik een nieuwe baan heb, om inkopen te doen en vooral omdat het leuk is zijn we afgelopen weekend met Robbert en Jetty naar Sint Maarten geweest. Zij hadden een appartement gehuurd op Orient Beach; een geweldig mooi strand aan de Franse kant van Sint Maarten. Heen met de boot, terug met het vliegtuig. Deze bootreis was iets beter dan de vorige (de nachtmerriereis naar Nevis); rustige zee, fijne boot en mooi weer!. Heerlijk in het zonnetje achter op de boot, kijkend naar de vliegende vissen, terwijl Saba steeds kleiner word, maar niet uit het gezichtsveld verdwijnt; geen reden dus om heimwee te krijgen. Op Sint Maarten heerlijk op het strand gelegen, lekker gegeten en natuurlijk wezen shoppen. Maar toch zijn we altijd weer blij dat we teruggaan naar Saba. Het verschil tussen de twee eilanden kan bijna niet groter zijn. Sint Maarten is druk, files, vol met cruiseschiptoeristen (lees; Amerikanen die heel wit zijn en vooral heel veel willen kopen), veel (grote) winkels,stranden en erg leuke strandtenten maar jammer genoeg is Sint Maarten niet altijd even netjes en veilig.

En dan nog iets heel tofs; twee weken geleden komt Annemieke thuis van haar werk en zegt; “Je moet even naar buiten kijken, naar de oceaan. Volgens mij zag ik een walvis!” Wij naar buiten, de verrekijker erbij en daar waren ze! Onze eerste walvissen! Rond deze tijd is er een trek van walvissen langs Saba en worden deze zo nu en dan waargenomen; ditmaal hadden wij het geluk dat we ze zagen; af en toe even boven het water uit en natuurlijk water spuitend! Erg mooi om dit gezien te hebben.

Genoeg voor nu, geniet van de nieuwe foto’s en tot de volgende keer maar weer!

• 12 April 2009 - 19:05

Renate En Olaf:

Geweldig om weer te lezen! Leuk Michel, die nieuwe baan! Heel veel succes!
    Erg mooie foto's, het geluk straalt er nog steeds af!
    Groetjes uit Zweden

• 13 April 2009 - 10:22

Sigrid:

fantastische foto's - kunnen jullie geloven dat jullie al bijna een jaar daar wonen?

• 13 April 2009 - 18:26

10eke:

Leuk, zo snel al een nieuw verhaaltje. Gefeliciteerd met je nieuwe baan, Michel! Super. Geniet van het walvissen spotten...
    Liefs, 10eke.

• 16 April 2009 - 08:34

Matman:

Gefeliciteerd met de nieuwe baan van Michel!
    Ik krijg zin in de vakantie als ik het verhaal lees en foto's zie.

Grtz Matijs.

• 17 April 2009 - 08:24

Ruud En Hilda:

Wat een heerlijkheid allemaal, het lijkt wel het aards paradijs!
    En wat een bof dat we dat over twee weken allemaal zelf gaan zien en van kunnen genieten en natuurlijk jullie weer eens in het echt kunnen bekijken.

• 27 April 2009 - 22:35

Wendy Roelvink:

Hey!

Wat leuk om te lezen dat het jullie zo goed bevalt daaro?! :-D ..en nu ga ik even lekker van jullie foto's genieten!

Dikke knuffel en 'Viel SpaB'

Wendy.

• 03 Juni 2009 - 18:51

Paula:

Hoi!!

Leuk hoor, om al die foto's te zien!
    Wat cool Mieke, dat je hebt gedoken!! Voor herhaling vatbaar??
    Hier gaat alles goed, mooi weer steeds, al is het vandaag even wat minder.
    Gefeliciteerd met Michel zijn nieuwe baan (better let as net ;)).
    Nog goed naar de zin verder?
    Al bijna een jaar daar he, jeetje, lang alweer!

veel groetjes van mij

xxx

oh ja, zijn je ouders nou al geweest of komt dat nog??