‘I feel Like Annemieke & Michel-avond’ - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van michelenannemieke - WaarBenJij.nu ‘I feel Like Annemieke & Michel-avond’ - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van michelenannemieke - WaarBenJij.nu

‘I feel Like Annemieke & Michel-avond’

Door: Michel en Annemieke

05 September 2008 | Nederland, Amsterdam

Verhalen zijn natuurlijk ook maar verhalen, de foto’s maken het misschien iets meer levendig en realistisch, maar eigenlijk moet iedereen het gewoon zelf meemaken; het wonen/leven in het Caribisch Gebied. Nou is dat natuurlijk niet voor iedereen mogelijk en/of haalbaar; dus daarom het volgende:

Wat hebben we nodig;
• Twee radio’s/ cd-spelers
• 1 CD van Bob Marley of iets dergelijks (ik weet het, maar ik moet er ook mee leren leven!)
• 1 CD met regenwoudgeluiden (in de meest ideale situatie; een CD met Treefroggeluiden!)
• Een verwarming (kachel of centrale verwarming)
• Cocktailglazen
• Ijsblokjes
• Een papieren parapluutje, een plakje sinaasappel en een rietje ter versiering.
• Een relaxe zit/ligsituatie (in de meest ideale situatie; een hangmat)
• 1 á 2 blikken Coco Lopez (te halen bij de beter toko), anders een andere Cream of Coconut
• Een pak Ananassap
• Een fles (of flesje) Mount Gay Rum (andere rum is ook toegestaan!)
• Garnalen
• Rijst
• 1 á 2 blikken Kokosmelk (ongezoet)
• Room
• Rode Curry Pasta
• Bananenbladeren (bij de toko)
• Bakbananen (ook bij de toko)
• Roerbakgroenten naar keuze
Als deze producten binnen zijn, kan de ‘I feel Like Annemieke & Michel-avond’ beginnen.

Wat moeten we doen:

Bereid de Red Curry Coconut Sauce voor;
o Bak in een pannetje met olie wat gesnipperde ui en knoflook aan
o Voeg toe;
• ½ Blik Coco Lopez/ Cream of Coconut t
• ½ liter room
• 1 blik ongezoeten kokosmelk toe
• 1 eetlepel Rode Curry Pasta
o Laat dit allemaal minimaal 1 uur inkoken tot gewenste dikte.

Stel vervolgens de thermostaat van je verwarming in op een graadje of 30.

Zet de radio’s en de relaxte zit/ligsituaties klaar.

Zet nu de rijst op en kleed je in de tussentijd om; trek je zomerse shirt, broek en slippers aan; voor de dames is een zomers jurkje natuurlijk toegestaan.

Begin nu met het afmaken van de maaltijd; bak de (bak)bananen kort in een pan met olie. Vervolgens bak de garnalen in een koekenpan kort aan en voeg dan (na eigen smaak) een ruime hoeveelheid Red Curry Coconut Sauce toe. Laat de garnalen en de saus enkele minuten op hoog vuur doorkoken.

Als het eten bijna klaar is, is het tijd voor de cocktail. Doe het volgende in een cocktailshaker;
o 1 deel rum
o 2 delen ananassap
o 2 delen Coco Lopez
o Ijsklontjes
Allemaal even goed schudden en in het cocktailglas schenken; het glas vervolgens versieren met een rietje, een parapluutje en een schijfje sinaasappel.; een Pina Colada is geboren.

Zet de radio’s aan (de regenwoudgeluiden wat meer op de achtergrond)en maak de borden op; bananenblad op je bord; gebakken banaan in de hoek, rijst in het midden, geroerbakte groenten eromheen en tot slot; de garnalen en de saus eroverheen!

Ga nu zitten op je relaxte plekje; neem een slok van je cocktail en een hap van de Red Curry Coconut Shrimp en waan jezelf op Saba!

• 05 September 2008 - 19:12

Sanne Roozeboom:

Hoi Annemieke, is het leuk op Saba? Zijn er leuke dingen om te doen?

Ik mis je wel hoor!

groetjes van Sanne

• 06 September 2008 - 10:34

Mariette:

AAAAH ik wil ook weer zo lekker cocktail, alleen smaakt hij in NL lang niet zo goed als op Saba...Koken begin ik maar niet aan..hahah! Klinkt allemaal goed zeg, hier in ons kikkerlandje heel veel regen dus geniet maar even extra!

Heel veel liefs, Mariette

• 07 September 2008 - 17:28

Ma En Pa Deurloo:

we zien het wel, je heb tijd over om ons de ogen uit te steken. leuk hoor. wij zitten hier in het grauwe, regenachtige nederland jaloers te zijn. groetjes ma en pa.

• 11 September 2008 - 21:22

Karin L:

hahahaha
    Het werkte heel erg goed, alle ingredienten en het koken & shaken, maar dan... dat relaxte plekje he... hoor overal regen en overal is het koud verdorie!! Boehoe!!! Naja toch bedankt :-) liefs!!!

• 12 September 2008 - 14:32

Renate:

Ook al volgen we de aanwijzingen op, bij een avondtemperatuur van onder de 10 graden lukt het gewoon niet met dat caribean gevoel...jammer!!!
    Groetjes van ons!

• 13 September 2008 - 09:33

Sjoerd&sjoukje:

Zucht, we willen wel weer terug...